regulatory-en

Wedden op motorsport

Snel gaan in de Moto GP is belangrijk, maar de precisie zorgt ervoor dat een racer een race wint: in motorracen betekent dat het maximaliseren van je hellingshoek. Dit is de reden waarom je ziet dat MotoGP-rijders de zwaartekracht lijken te trotseren in de krapste bochten van een circuit, aangezien ze een hellingshoek van maximaal 64 graden ten opzichte van het verticaal bereiken. Dit betekent dat ze zeer dicht bij de grond komen bij zeer hoge snelheden. In de Moto GP zie je soms vijf rijders samen een bocht ingaan, terwijl de toeschouwer thuis geen idee heeft wie er gaat winnen. Als je wilt wedden op sport, is er geen betere plek dan bwin om nog meer te genieten van sportevenementen.

Geen foutmarge bij Moto GP weddenschappen

In de Moto GP zijn de foutenmarges aanzienlijk kleiner. Om de ruimte voor fouten in een context te plaatsen: het oppervlakte van een band die contact maakt met het wegdek is ongeveer even groot als een creditcard - niet iets dat je je met een snelheid van meer dan 200 km per uur wilt voorstellen. Dit betekent dat bijna alle races een geweldige menselijke strijd zijn. Wedden op de Moto GP is spannend en er zijn veel parameters waarmee rekening gehouden moet worden bij het bepalen van de winnaar van een race.

Het zit allemaal in de polsen van de piloten

Moto GP heeft geen teamradio en - halleluja - geen pitstops. Als gevolg hiervan is de race veel puurder, ononderbroken en veel meer gedreven door pilootvaardigheid dan door strategie. De enige informatie die aan de teamrijders wordt doorgegeven gaat via een paneel, waar ze een kortstondige blik op de rechte lijn van de pits hebben.

Wedden op Moto GP is vermakelijk

Als we naar sport kijken dan houden we ervan als er dingen gebeuren. Hoe meer er gebeurt, hoe leuker het is. Als we deze vergelijking wetenschappelijk maken, dan is de Moto GP van de buitencategorie op de pretmeter. Wedden op Moto GP races is al enkele maanden ongelooflijk onzeker, waarbij een andere racer steeds de volgende race wint.

Bovendien heeft Moto GP enkele vurige karakters. Er zijn soms schermutselingen tussen de racers tijdens de persconferenties en er wordt uitbundig gevierd na een overwinning.

Niemand wil geblesseerde racers zien, maar je kunt niet anders dan respect voelen elke keer dat je een racer zich ziet herstellen na het slippen, kort nadat ze met hoge snelheid van hun motor werden gegooid. Als je het hebt over atleten die elke keer dat hun sport beoefenen hun leven op het spel zetten, zijn er maar weinig sporten die in de buurt komen van Moto GP.

De lagere klassen

De Moto GP-categorie heeft de beste racers en motorfietsen ter wereld met geweldige sponsors achter zich.

Het chassis en frame van alle klassen zijn prototypes en Moto GP- en Moto3-motoren zijn ook prototypes, maar Moto2-motorfietsen gebruiken productiemotoren.

De Moto3 motoren gebruiken een 250 CC met een 60 pk eencilindermotor. De Moto2 motoren gebruiken een 765cc driecilindermotor van ongeveer 140 pk.

MotoGP-motorfietsen hebben vier cilinders met een maximale cilinderinhoud van 1000 cc die ongeveer 250 pk produceren. MotoGP zijn experimentele machines die speciaal zijn ontworpen voor hun klasse. Ze hebben heel weinig populaire geproduceerde onderdelen. SBK (Superbike) machines zijn aangepaste motorfietsen die het publiek in een showroom kan kopen. Ook wedden op de Superbike doe je bij bwin.